Ondernemers willen graag weten waar ze aan toe zijn en hoe de zaken ervoor staan. Een bijgewerkt financieel overzicht is dan erg handig. Dit overzicht moet regelmatig bijgehouden worden om up-to-date te blijven. Om je overzicht zo actueel mogelijk te houden is het verstandig om gebruik te maken van ons facturatie systeem. Wij werken je huidige situatie meteen bij, zodat je meteen kunt bekijken hoe je bedrijf ervoor staat. Alles digitaal bewaren is dus wel zo makkelijk. Dit is een reden om ook je inkomende facturen op te slaan in het systeem van efactuurdirect.
Hoe werkt het met de inkomende facturen?
Facturen die je ontvangt, kun je eenvoudig sturen naar een speciaal e-mail adres waardoor de facturen automatisch in efactuurdirect worden opgenomen. De factuur wordt dan opgeslagen in ons facturatieprogramma, zodat je er zeker van bent dat alle gegevens correct zijn. Deze kun je dan snel verwerken in het systeem om zo een volledig overzicht te krijgen van je huidige situatie. Bij facturen die je binnen hebt gekregen via de post doe je hetzelfde. Alleen in dit geval moet je de factuur eerst inscannen om het digitaal te bewaren.
Kun je bonnetjes ook verwerken in het programma?
Niets is zo vervelend als alle losse bonnetjes verzamelen en bewaren van aankopen en geleverde diensten. Het is onhandig, het kost je ruimte en je beschikt niet over een actueel overzicht. Maak daarom een foto van je bonnetjes of scan ze in. Daarna stuur je de bonnetjes gewoon via het speciale e-mailadres, zodat ze terecht komen in je account van efactuurdirect. Je kan het bonnetje dan op ieder gewenst moment verwerken. Op deze manier ben je zeker van de compleetheid van de administratie en kan je op ieder gewenst moment bekijken hoe je liquiditeit ervoor staat.
Automatisch herkennen
Het is interessant als je klanten en leveranciers ook met efactuurdirect werken. Als dit het geval is, dan worden de facturen automatisch herkend en hoef je ze zelf niet meer in te voeren. Dit is mogelijk, doordat efactuurdirect bij het versturen van de factuur een ubl bestand meestuurt. Door dit ubl bestand wordt de factuur volledig herkend en in je account geplaatst. Het is dus een goed idee om het facturatiesysteem ook aan te raden bij je zakenpartners.
Wist je dat….
Je minder fouten maakt bij het voeren van een digitale administratie?
De belastingdienst vóór het digitaliseren van facturen is?
Je minder kans hebt om iets te vergeten of kwijt te raken?
Het digitaal bewaren van de administratie veiliger is?
Je een beter overzicht hebt op je huidige financiën?
Het minder tijd kost?
Geef een reactie