De afgelopen periode is er weer hard gewerkt aan verbeteringen binnen het efactuurdirect platform. Graag brengen wij een aantal nieuwe en verbeterde functies onder de aandacht. Overigens zullen er dit jaar nog een aantal updates volgen met een aantal zeer leuke nieuwe functies!
Algemene verbeteringen
- Verbeterde weergave PDF bestanden
Het bekijken van een PDF bestand (factuur of offerte) via de browser is door een aantal verbeteringen een stuk sneller geworden.
- Nieuwe Afas Export
Op veler verzoek is het nu mogelijk om gebruik te maken van de Afas export. Hiermee exporteer en synchroniseer je eenvoudig je klanten, inkomende en uitgaande facturen.
- Geoptimaliseerde tekstherkenning bij inkomende facturen
De automatische tekstherkenning bij inkomende facturen is nu ook beschikbaar voor JPG afbeeldingen. Hierdoor zullen nog meer facturen beter worden ingelezen.
- Ondersteuning Google Fonts in Sjabloon Wizard
In de Sjabloon Wizard is er een nog bredere keuze aan Google fonts beschikbaar voor het opmaken van je eigen briefpapier.
- ICP aangifte
Een compleet nieuwe ICP aangifte nu te benaderen via het onderdeel Rapportages. Meer informatie over Opgaaf ICP kun je vinden op de site van de Belastingdienst.
- Product rapportage (Pro pakket)
Je krijgt vanaf nu meer inzicht in je verkochte producten via de Product rapportage. Uiteraard zijn er verschillende filters beschikbaar om het gewenste resultaat naar voren te halen.
- API ondersteuning voor offertes
Het onderdeel offertes is nu ook beschikbaar in de API.
Contacten
- CC e-mail voor offertes en factuur
Bij het aanmaken van een nieuw contactpersoon is het nu mogelijk om een CC e-mail adres op te geven voor zowel facturen alsmede offertes.
- Welkomst e-mail
De welkomst e-mail naar nieuwe contactpersonen zal vanaf nu pas worden verzonden zodra er een eerste factuur klaar staat voor verzending. Voorheen was dit direct na het aanmaken van een nieuw contactpersoon.
- Verbeterde controle geldigheid e-mailadres
Tijdens het toevoegen van een e-mailadres bij een nieuw contactpersoon zal het systeem op de achtergrond controleren of het adres geldig lijkt te zijn.
Facturen
- Automatische herinneringen pauzeren
Het pauzeren van automatische herinneringen is nu per factuur mogelijk. Ook is het mogelijk een datum op te geven om het versturen van de herinneringen weer te hervatten.
- Reeds betaald
Bij het aanmaken van een nieuwe factuur kun je direct aangeven of de factuur al is betaald en op welke wijze.
Offertes
- Orderbevestiging
Het is vanaf nu mogelijk om automatisch een orderbevestiging (in PDF formaat) te sturen na goedkeuring van een offerte.
- Digitale handtekening
Klanten kunnen een ontvangen offerte nu goedkeuren met een digitale handtekening. Bij het afwijzen van een offerte kan men een reden opgeven.
- Goedkeuring offerte buiten vervaldatum
Je kunt zelf via instellingen aangeven of een offerte goedgekeurd mag worden door de klant als dat de vervaldatum al is gepasseerd.
- Aparte e-mail sjablonen
Er is nu zowel een e-mail sjabloon beschikbaar voor goedgekeurde offertes alsmede voor afgekeurde offertes.
Urenregistratie
- Verbeterde filters
In het urenoverzicht zijn er weer een aantal nieuwe verbeterde filter mogelijkheden beschikbaar.
- Uren omzetten naar facturen
Uren kun je nu omzetten naar facturen en groeperen per medewerker, project, product of eenheid. Ook kun je meerdere uren selecteren en via de menu optie linksonder “Acties” omzetten in een gedetailleerde of gegroepeerde weergave op de factuur.
Suggesties?
Uiteraard willen wij ook dit weer iedereen bedanken die de afgelopen tijd feedback heeft gegeven! In de toekomstige versies zullen wij weer proberen zoveel mogelijk wensen mee te nemen.
Heb jij ook ideeën voor efactuurdirect? Laat het ons dan weten! Stuur een e-mail naar [email protected]
Geef een reactie