Documentenbeheer

Factuur maken Leave a comment

Je stuurt een offerte of factuur naar een klant en je wilt eigenlijk meer documenten meesturen in dezelfde mail. Herken jij dit ook?

Het komt veel voor dat ondernemers een bijlage willen meesturen bij hun offerte of factuur. In de bijlage kun je belangrijke aanvullende informatie meesturen. De klant ontvangt de complete informatie in één keer. Offertes of facturen versturen met een bijlage bespaart je dus tijd. Ook komt het veel professioneler over. Je belast de klant namelijk niet met onnodig veel e-mails. Efactuurdirect biedt ondernemers daarom de mogelijkheid om één of meerdere bijlage(n) mee te sturen.

Bijlage(n) bij facturen en offertes

Bij efactuurdirect krijg je de mogelijkheid om verschillende bijlage(n) mee te sturen met de factuur of offerte. Per offerte of factuur kun je er één bijvoegen. Als je klikt op “Nieuwe factuur”, kun je een factuur maken. Onderaan op die pagina kun je kiezen welke bijlage je mee wilt sturen. Je kunt dan bijlagen meesturen die voor de klant van belang zijn. Wanneer de gewenste bijlage er niet tussen staat kun je deze instellen in het instellingenmenu.

Nieuwe bijlagen toevoegen

Nieuwe bijlagen toevoegen of de standaard bijlagen wijzigen kun je doen in het instellingenmenu. Dit vind je door te klikken op “instellingen”, vervolgens klik je op “algemeen” en daarna klik je op “documenten”. Hier kun je een nieuwe (standaard) bijlage toevoegen en eventueel eerder toegevoegde bijlagen weer verwijderen. Als je dit hebt gedaan klik je op de knop “Opslaan” en dan staan onderaan de pagina bij het maken van een nieuwe factuur of offerte de door jou eerder toegevoegde bijlagen. Op deze manier kun je de offerte of factuur aanvullen met belangrijke informatie.

Voorbeelden van bijlage(n):

  • Algemene voorwaarden
  • Een pakbon
  • Een handleiding
  • Het voorstel
  • Een verduidelijking van de offerte/ factuur

Welke veel voorkomende bijlage ben ik vergeten? Help je medeondernemers en laat ze in de comments achter!