Automatische herinnering

Factuur maken Leave a comment

Het is herkenbaar voor ondernemers dat de facturen die verstuurd zijn vaak niet direct worden betaald. De klant vergeet de factuur, raakt hem kwijt of stelt de betaling zolang mogelijk uit. Voor beide partijen is dit natuurlijk erg vervelend. Gelukkig is daar een oplossing voor. De oplossing voor een niet betaalde factuur is om een automatische herinnering te versturen. Dit is een voordeel ten opzichte van andere facturatieprogramma’s. Op deze manier breng je de factuur weer onder de aandacht van je klant. Hierdoor zal de klant het bedrag dat open staat, sneller betalen.

Wanneer kun je gebruik maken van een herinnering?

De termijn waarop je een herinnering moet sturen, is niet wettelijk vast gelegd. Wel moet dit natuurlijk redelijk en billijk zijn. De herinnering dient als waarschuwing. Volgens de wet die vanaf 16 maart 2013 is in gegaan, mag de ondernemer na 30 dagen een vergoeding voor de incassokosten in rekening brengen. Je wilt natuurlijk graag een goede relatie behouden met je klant. Het is daarom een goede reden om de herinnering op tijd te versturen naar de klant. Het is gangbaar om de klant na 14 dagen te herinneren aan de verstuurde factuur. Dan heeft de klant nog genoeg tijd om aan de betaling te voldoen.

Het systeem van efactuurdirect

Efactuurdirect begrijpt dat je als ondernemer wel wat anders te doen hebt, dan je te bekommeren over het sturen van herinneringen naar de klant. Wij hebben daarom een automatisch systeem ingebouwd. Ons facturatie systeem kan zo ingesteld worden dat herinneringen automatisch worden verstuurd naar jouw klanten, zodat je er zelf geen omkijken meer naar hebt. Op deze manier zorgen wij dat de facturen sneller worden betaald. Je kan zelf aangeven na hoeveel dagen je een herinnering wilt versturen en hoe vaak je dat wilt doen.

Na hoeveel dagen stuur jij een herinnering? Laat jouw reactie hieronder achter!