Eigen huisstijl gebruiken bij het factureren

Factuur maken Leave a comment

Elke zelfstandige ondernemer heeft een eigen visuele identiteit nodig. De visuele identiteit wordt ook wel vaak huisstijl genoemd. Een eigen huisstijl gaat veel verder dan het hebben van een eigen logo en een daarop aangepaste website. Een huisstijl is voor iedereen in één oog opslag herkenbaar.  Door deze uitingen door te voeren, creëer je een eenheid. Zo’n steeds terugkerende stijl zal op den duur erg herkenbaar worden bij je klanten en daardoor zal je bedrijf langer in het geheugen van de klant blijven hangen. Het is daarom ook een goed idee om je huisstijl door te voeren in jouw offertes en facturen.

Bij ons facturatiesysteem heb je de mogelijkheid om je eigen huisstijl te gebruiken bij je offertes en facturen. We kunnen ons voorstellen dat het lastdeze pagina over de betrouwbaarheid van het systeem.
ig kan zijn voor sommige ondernemers om een eigen lay-out in te stellen door middel van programmeertaal en of andere moeilijk te gebruiken vormgeving programma’s. We hebben daarom een eenvoudig drag en drop systeem ontwikkelt. Hiermee het zo makkelijk mogelijk wordt gemaakt om door middel van velden te slepen een mooie factuur lay-out kan worden ingesteld. Op deze manier kun je de offertes en facturen aanpassen. Om de lay- out op je huisstijl aan te passen kun je van verschillende mogelijkheden gebruik maken.

Dit zijn de mogelijkheden:

  • Jouw eigen logo plaatsen op de offerte en de factuur
  • Je eigen achtergrond of bestaand briefpapier gebruiken
  • De standaard tekstvelden verslepen
  • Nieuwe tekstvelden toevoegen
  • Je hebt keuze uit 18 verschillende lettertypes
  • De kleuren bepalen van de letters

Het opstellen van een offerte of het maken van de factuur wordt op deze manier een stuk leuker. Ook hoef je de offerte en factuur niet iedere keer opnieuw in te richten. Je maakt één keer de lay-out en dan pakt het facturatie programma iedere keer deze opmaak als basis. Feitelijk gezien kun je de lay-out dus beschouwen als een geraamte voor de door jouw te versturen offertes en facturen.

Door het gebruik van de lay-out instellingen krijg je een professioneel resultaat. Klanten zullen je beschouwen als een professionele onderneming die aandacht schenkt aan het gehele totaalplaatje. Dat is wat je wilt bereiken met een huisstijl. Op deze manier profileer jij je op een goede manier in de markt!

Laat jij ook je huisstijl zien op je facturen en offertes?