Voorkom zoekgeraakte bonnetjes, bewaar ze digitaal!

Factuur maken Leave a comment

Hoe lang moet je je bonnetjes bewaren?
Je bent een bonnetje uit 2001 “kwijt”. Was je wel verplicht om het bonnetje al die tijd te bewaren?

Hoe, wat en hoelang bewaar je jouw administratie?HiResBON
Als ondernemer ben je verplicht om een betrouwbare administratie te voeren. Je bent wettelijk verplicht om alle gegevens die van belang kunnen zijn voor het vaststellen van de belastingheffing minimaal 7 jaar lang te bewaren. Deze wettelijke regeling geldt in ieder geval voor de basisgegevens van je administratie, zoals je inkomende en uitgaande facturen. Over andere gegevens dan de basisgegevens kun je afspraken maken met de belastingdienst omtrent de termijn van de bewaarplicht.

Let op: voor sommige gegevens geldt een langere bewaartermijn, zo geldt een bewaartermijn voor gegevens over onroerende zaken van 10 jaar.

De gegevens van je administratie dien je in originele vorm te bewaren. Dit betekent dat je deze op papier of digitaal dient te bewaren. Je hebt onder voorwaarden het recht om je administratie te digitaliseren. Hierbij is onder andere van belang dat de gegevens binnen een redelijke termijn beschikbaar kunnen worden gesteld aan de belastingdienst en dat de echtheid van de gegevens kan worden vastgesteld.

Gebruik efactuurdirect voor het bewaren van je bonnetjes
Efactuurdirect voldoet aan de regelgeving van de belastingdienst, waar je zowel de inkomende als uitgaande facturen veilig kunt bewaren en eenvoudig kunt terugzoeken. Door het inscannen van je papieren bonnetjes met behulp van de efactuurdirect app raak je nooit meer een bonnetje kwijt!

Creëer gratis een account bij efactuurdirect voor het eenvoudig bijhouden van je online facturatie. En download daarna gratis de bonnetjes app via http://bit.ly/bonnetjesapp

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *