Wat is de overstapservice en hoe werkt het?

Facturatie tips Leave a comment

Het kan zijn dat je jouw facturen tot nu toe persoonlijk bij jouw klanten afleverde, je ze per post verstuurde of dat je een ander facturatieprogramma gebruikte die toch niet helemaal aan jouw wensen voldeed. Om wat voor reden dan ook ben je nu aan het zoeken wat er wél bij jouw bedrijf past en je overweegt om efactuurdirect te gaan gebruiken. Toch twijfel je nog enigszins, aangezien het veel werk is om alle gegevens over te zetten… Gelukkig hebben wij de oplossing! Met trots presenteren wij: De overstapservice!

Wat is de overstapservice?

De overstapservice is een dienst van efactuurdirect waarbij al jouw gegevens voor je in efactuurdirect worden gezet. Met de overstapservice zorgen wij ervoor dat jouw account ingericht wordt en gereed voor gebruik is. Op deze manier kun je meteen aan de gang gaan met het systeem van efactuurdirect, zonder dat je tijd hoeft te besteden aan het overzetten van je gegevens. Het biedt dus een stukje rust en zorgt ervoor dat je met een schone lei aan jouw facturatie en administratie kan beginnen.

Hoe wordt mijn account ingericht?

Wij van efactuurdirect zullen jouw account helemaal voor je inrichten. Dit houdt in dat we allereerst de gegevens van jouw administratie in efactuurdirect zetten. Hieronder vallen: jouw gehele klantenbestand, jouw leveranciers en jouw producten. Als al je klanten in efactuurdirect opgeslagen zijn, kun je makkelijk facturen aanmaken zonder elke keer alle gegevens van de klant te hoeven invoeren. Je selecteert simpelweg de naam van jouw klant bij het aanmaken van een factuur of offerte en de rest van de benodigde gegevens wordt automatisch ingevuld. Als je jouw leveranciers ook in efactuurdirect laat zetten kun je ook heel makkelijk inkomende facturen en bonnetjes inboeken zonder elke keer alle gegevens in te hoeven voeren. Op deze wijze krijg je een goed overzicht van de inkomsten en uitgaven van jouw bedrijf.

Als je altijd gebruik maakt van dezelfde producten, kun je deze ook in efactuurdirect laten zetten. Zo hoef je niet bij elke factuur alle gegevens van jouw producten op te geven. De prijs, het btw-percentage, de beschrijving en het standaard aantal zullen er standaard instaan wanneer je de productnaam opgeeft. Het is ook mogelijk om categorieën aan te laten maken, dit kan handig zijn wanneer je veel gebruik maakt van pakketten, bestaande uit meerdere producten. Lees daar meer over in ons blog over de voordelen van producten en categorieën toevoegen.

Naast het instellen van al deze gegevens kunnen we ook jouw huisstijl in efactuurdirect integreren. Dit houdt in dat we jouw logo en specifieke opmaak van de facturen en offertes voor je instellen. Alles natuurlijk geheel volgens jouw wensen. Voor details kun je hier meer over lezen in ons blog over het integreren van jouw huisstijl in efactuurdirect. Als je hiernaast nog specifieke wensen hebt kun je dat altijd aangeven bij het aanvragen van de overstapservice.  Denk hierbij aan bijvoorbeeld de opmaak van de e-mailsjablonen of het versturen van specifieke bijlagen met jouw offertes.

Wat kost de overstapservice en wat wordt er nog van mij verwacht?

De kosten voor de overstapservice bedragen slechts eenmalig €99,-. Het enige wat jij hiervoor hoeft te doen is ons een bestand aanleveren met de benodigde gegevens. Dit kan een exportbestand vanuit het voorgaande systeem zijn of een verzameling van alle benodigde gegevens op de manier waarop jij deze nu bijhoudt. Denk hierbij aan een klantenbestand, een leveranciersbestand en een productbestand. Ook verzoeken wij om jouw logo en voorkeurswensen voor de factuur naar ons te mailen. Wij zorgen er dan voor dat jouw nieuwe administratie aansluit op de voorgaande administratie en dat jouw account volledig ingericht en ingesteld is.

Als je gebruik wil maken van de overstapservice of er meer over wil weten, dan kun je altijd contact met ons opnemen. We kunnen dan samen met jou de details bespreken en de mogelijkheden bekijken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *